Såå arg & så jävla rädd. .

Det har hänt mycket på dessa dagar sen sist jag bloggade..

Vi hann äga Avensisen i knappt några dagar, och sen blev den helt blästrad av en lastbil som låg framför mig i vattrångsbacken. Den som sandade där skulle jag velat ta ett snack med!
 Sanden var inte bara sand, utan den innehöll även grus & stenar på ca 2-5 cm. 
Så trots att jag höll ett långt avstånd så fullkomligt sprutade det grus & sand likt hagel på hela bilen.

Det resulterade i ca 20 små stenskott i framrutan, en 5 cm repa på dörren & väldigt många små stenskott i lacken på huven, kofångaren fram & på taket. 
Åkte & visade upp bilen inför omlackering & rutbyte & hela kalaset ska gå på 3000 riksdaler i självrisk 😭
Kul att betala sådär i januari, som om att den månaden inte redan brukar va kämpig.. 

I fredags var jag på firma-fest på hogges. En mycket trevlig & tokig kväll vart det & huvudvärk som satan dagen efter 😂 Mina kollegor är så jäkla härliga! 


Idag tog jag & Elise en prommis ner till Djurkolló fram & tillbaka. Blev ca 5,2 km👍🏻
Har dock aldrig blivit så jävla rädd som jag vart när vi var påväg dit.  
 Det kom en bil mot oss, & jag såg hur han satt & tittade åt de andra hållet, så hela bilen började dra sig mot oss..

 Jag får panik & kastar hunden & vagnen åt diket så långt armen räckte & jag själv small i med höger-armen i sidan på framrutan & sidospegeln & skåpet.
 Det gjorde ont! 
Men inte alls i närheten av hur ont det gjorde i hjärtat av rädsla!! 😰
Sen kom aggressionen, jävlar i min lilla låda vad arg jag blev! Han som körde stannade inte påengång, (så jag var beredd på & springa efter!) men tillslut långt efter, vände han & vevade ner rutan & frågade -"hur gick det?"
Mitt svar var -"DU KANSKE SKA TITTA PÅ VÄGEN ISTÄLLET! Jag slog armen, men det gick bra, jävla idiot!" 😡

Också gick jag bara, för jag kände att;
-hade han kommit närmare eller klivit ur bilen, så hade jag förmodligen inte kunnat hejda mig, jag VET att jag hade gett honom en käftsmäll.. 


Ikväll har vi (jag) klätt granen & Elise låg brevid & tittade med stora ögon på allt bling-bling 😍 
Blev rätt nöjd! 

Jag tycker egentligen att man ska klä granen dagen innan julafton, men eftersom vi åker till Daniels familj & släkt på annandagen till efter nyår, så ville jag hinna njuta lite av den innan 😊


- våran Finaste prinsessa💕

Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0