Ångesten är värst. .

Jag kan för det mesta känna många positiva saker med mig och min diagnos.
Jag är mer driven än de flesta, envis & jag kan få miljoner saker gjorda på en kort stund för jag är så impulsiv, bara jag bestämmer mig för det & verkligen koncentrerar mig, så blir det oftast gjort. Har jag satt upp mål, så ger jag aldrig upp, jag Ska klara dem!
 
Men ibland kan det även vara många negativa saker, som tex när precis alla ljud runt omkring mig snappas upp av min hjärna, & eftersom jag inte har det där "filtret" som "normala" människor har, så går hjärnan på högvarv, jag blir trött & väldigt ofta känner jag en enorm ångest & oro inom mig. 
Det är ganska svårt att förklara när jag blir trött, för jag blir inte trött fysiskt utan psykiskt. Det blir helt enkelt en liten kortslutning.. 
Ikväll har det varit så, ångesten har legat & pyrt & det känns som hela min värld rasar samman, fast det egentligen inte finns någon anledning att känna så.. 
-Det är tur att jag har min älskade sambo som alltid finns för mig, drar mig upp ur de mörka & förstår mig ❤️

Idag har vi iallafall varit till min bror & svägerska & hälsat på, vi fikade, pratade  om blöjor, mat & kack 👍🏻 
vad pratade vi om innan vi fick barn?!😆
N hjälpte även mig att knäppa kort på vår skönhet i sin dopklänning, så jag kan skicka ut tackkort så småningom. Kom på efter dopet att vi inte knäppt ett enda kort på "bara" henne. Så det fick bli såhär i efterhand. 
 
Efter det åkte vi till Bergsjö & handlade lite, sen till q8 & hämta ett paket med julklappar jag beställt. 
Påväg dit, så kör jag efter E4, och huxflux kommer det en bil & kör om oss på VÄGRENEN! 
Hur i hela världen kan man vara så inihelvetes dum i huvudet att man kör om på fel sida?!? Jag blev så arg att jag skakade, D tog reg-numret & fick fram vem det var & det visade sig vara en karl härifrån. 
Så jag skrev ett fruktansvärt argt sms (när jag stannat) men fick inget svar. 

Jamenar, tänk om det hade varit en fotgängare gåendes utan reflex där? Det är ju faktiskt ganska vanligt att folk inte använder reflexer.. Tyvärr.

Efter mitt psykbryt så åkte vi hem, la sessan i vagnen & hon tog en rejäl lur på ca 3 (!) timmar ☺️ 
Förr sov hon max nån kvart här & där, men sen vi börjat lägga henne i vagnen varje sovstund, så sover hon likt den 
sessa hon är😘
Sen blev det soffmys, glass & film.💕


(Nyvaken & mysiis) ❤️

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Nette

Vad fina ni är! ❤️ Edvin somnade precis, sov flera timmar tidigare ikväll men vaknade urpigg vid 11.. ! Blöjor, blöjinnehåll, kroppar, sömn..det är sånt man pratar om nu ! 😀👍

2015-11-28 @ 01:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0