Sjuktaxi & däckverkstad. .

Idag har jag både lekt taxi & däckverkstad.

Eftersom D har så ont i ryggen så han knappt kan sitta i bilen så blev det jag som fick ställa upp som sjuktaxi när han skulle till sjukan för att lämna blod. 
Fast först försov vi oss nästan, tur jag har typ en inbyggd väckarklocka. 
Jag brukar nästan alltid vakna preciis så man hinner slänga sig i bilen & åka 😁

Det är en jäkla bra grej, att ge blod alltså. Fler borde göra det tycker jag!
Dels blir man piggare (enligt Pappa & Daniel) plus att man räddar liv. Också får man välja en gåva efter, så just nu håller D på att samla fin-fina vinglas från Kolmården design 👍🏻
Jag skulle också vilja ge blod, men har man mega-små & klena kärl, (så dom typ skrattar åt en) och äter medicin för Add:n så får man inte tyvärr 😕

Nu på eftermiddagen har jag prövat mitt tålamod & insett att det brinner ganska lätt i huvudet på mig.. 
Måste ju byta däck på bilen, & dom säger ju att "en bra kvinna reder sig själv", men nog faan tycker jag det är skönt att inte reda mig själv, & använda det karlarna är till för .. 😉
För att byta däck & ligga & kravvla på backen & få dit domkraften på rätt ställe, det är Guds straff när man har ont i knät.
-Så Gud, snart kan du väl ta & vara lite snäll & låta D slippa ha ont & jag kan få göra nått annat roligt istället för sånt här skit 👍🏻 heh. 

Snygg va?  (Audin alltså) 😉

I morgon bitti ska jag fara till stan & dejta min ortoped dr. Ingemar Lundgren. Var sisådär ett år sedan vi sågs sist, så det ska bli spännande & se vad han nu vill hitta på.. 
Kanske skära lite i knät för 7:e gången? 😛
Är välkommet för min del isånnafall, bara han lovar & få ner min dagliga smärta lite.. så är jag på!

Nu ska jag & mina öronproppar vila lite så jag orkar med kvällen. 💤
Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0