Ett paradis på jorden, Långå. .

Det vart en väldigt mysig julafton som firades i Jättendal tillsammans med min släkt 💕
Men jag saknade snön! 
 Julkänslan var inte riktigt där tyvärr. 
Det hade räckt med bara liite snö, så hade det varit perfekt. 
Elise & hennes 1 månad yngre kusin Edvin skippade nästan hela firandet plus tomten.. Dom sov igenom nästan hela dagen 😂 tröttisar 😘

På juldagen hängde vi hos mina päron hela dagen & på kvällen åkte vi hem & packade.
Jag tror nästan att hela bohaget blev packat 😁
Igår, tidig morgon, när Elise vaknade så skynade jag mig & byta blöja & mata också stoppade jag ner henne i bilstolen i pyjamas & virade en filt om. 
Vi skulle nämligen åka upp till Långå i Härjedalen till mina svärisar. 

Resan gick toppen! 
Jag hade gruvat mig (som vanligt), eftersom jag vet att hon kan bli lite less ibland på & åka bil. 
Men så fel jag hade!

Hon sov åtminstone halva vägen & var nöjd & det var inte förrän sista 2 milen som hon började bli less 😊
 En sak som jag märkt som mamma är att man blir väldigt tacksam för de mest konstiga saker:
 När Elise kackade precis innan vi skulle gå ut till bilen, fick mig att nästan jubla 😂  
Tänk, bara en sån sak, att veta att de är "gjort" innan man ska åka bil i 3-4 timmar 👍🏻 haha! 


-fina prinsessa ❤️

Idag tänkte vi åka & fiska, men med en Temp på -15 så blev vi inne hela dagen istället, förutom när Elise skulle sova i vagnen då. 
På-pälsad likt en Michelin-gubbe, & hon sov läänge 😘
Tror hon är i en tillväxt period & ny fas nu igen, för jäklar vad hon sover, hon orkar typ vara vaken i 2 Tim i taget, sen sover hon ca 2-3 timmar varje gång 😳 
Vi som är van att hon sover ca 
20-30 min åt gången annars. 😆
Men lite skönt är de allt.
Att kunna få lite av den berömda "egentiden" 😉

Så ikväll har jag badat & peelat hela kroppen, så inga mer döda hudceller här inte ☺️
 (tack älskling för att du skämmer bort mig med så himla fina julklappar❤️)

Farfar badade Elise ikväll också, och jag undrar vem som hade roligast 😂💕 

Har just nattat så nu ska jag sluta denna roman & gå upp & spöa dom i Fia med knuff 😃
Tjing sålänge!  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0